Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi on tyhjä

laadukkaat arvolahjat yrityksille.

Yrityslahjat & asiakaslahjat – Prestige-arvolahjat

Yrityslahjat ja asiakaslahjat, jotka tuntuvat arvolahjoilta

Prestige-yrityslahjat ja asiakaslahjat ZigiZagilta, kun haluat huomioida avainasiakkaat, päättäjät ja henkilöstön tavallista juhlavammalla tavalla. Valikoidut arvolahjat, EU:ssa valmistetut merinovillapipot ja premium-brändit, joiden laatuun ja toimitusketjuun voimme seistä sataprosenttisesti.

Asiantunteva kumppani yritys- ja asiakaslahjoihin

Yli 20 vuoden kokemus yrityslahjoista, asiakaslahjoista, päähineistä ja yritystekstiileistä. Olemme toimittaneet yli miljoona pipoa ja lippalakkia sekä palvelleet yli 15 000 yritys- ja jälleenmyyjäasiakasta. Autamme valitsemaan arvolahjat, jotka sopivat avainasiakkaille, päättäjille ja henkilöstölle.

Prestige-arvolahjat, jotka kestävät käyttöä

Valikoimassa on tutkittujen periaatteiden mukaisia yrityslahjoja: käytännöllisiä, laadukkaita ja saajan identiteettiin sopivia tuotteita. Esimerkiksi Global-veitset, Scanpan-paistinpannut, SACKit-audiotuotteet sekä EU:ssa valmistetut merinovillapipot toimivat pitkäikäisinä arvolahjoina.

Tutkimukseen perustuva lahjasuunnittelu

Hyödynnämme kansainvälisiä tutkimuksia yrityslahjoista ja lahjapsykologiasta, jotta lahjat tukevat asiakassuhdetta eivätkä herätä epäluuloa. Lahjan arvo sovitetaan suhteen vaiheeseen, ja panostamme personointiin, hillittyyn brändäykseen ja vastaanottajan identiteettiin sopiviin valintoihin.

Päähineet & arvolahjat yhtenä kokonaisuutena

Cofee- ja Sabbot-päähineet ovat ZigiZagin ydinosaamista. Voit yhdistää merinovillapipot ja lippalakit prestige-arvolahjoihin yhdeksi lahjakokonaisuudeksi – sama brändi-ilme, eri käyttötarkoitukset tärkeimmille sidosryhmille.

Haluatko yrityslahjan, joka tuntuu arvolahjalta?

Yhdistä prestige-arvolahjoihin EU:ssa valmistetut merinovillapipot ja lippalakit omalla logolla. Kysy myynniltämme ehdotukset avainasiakkaiden ja henkilöstön arvolahjoiksi »


Valitsemme yrityslahjoihin ja Prestige-arvolahjoihin vain tuotemerkkejä, joiden laadun, saatavuuden ja toimitusketjun tunnemme. Siksi löydät valikoimasta esimerkiksi Cofee- ja Sabbot-päähineet, Scanpan- ja Global-keittiötuotteet sekä SACKit-audiotuotteet – pitkäikäisiä lahjoja, jotka istuvat vaativankin vastaanottajan käteen. Prestige-kategorian tuotteet sopivat erityisesti avainasiakkaille, päättäjille ja henkilöstön arvolahjoiksi, kun haluat yhdistää käytännöllisyyden, laadun ja harkitun viestin.

Cofee – EU-valmisteiset merinovillapipot yrityslahjaksi
Sabbot – talvipipot yrityslahjoiksi ja jälleenmyyjille
Scanpan – premium-paistinpannut ja keittiön lahjat
Global: “Global – keittiöveitset yritys- ja asiakaslahjoiksi
SACKit – design-kaiuttimet ja audiotuotteet lahjoiksi

Lajittelu

27 tuotetta

Suodattimet

Traveller backpack huippu reppu - Henkilökunnan joululahjaksi -ZigiZagiTraveller backpack reppu sivuauki - Henkilökunnan lahjaidea- ZigiZagi
VarastossaSaletto villasekoitehuopa-Laadukasliikelahja-ZigiZagiSaletto villasekoitehuopa - Liikelahja - ZigiZagi
VarastossaVinga lahjakortit - Hyvää joulua / Lahjakortti Nobel 24 € - PRESTIGE - ARVOLAHJATVinga lahjakortit - Kiitoskortti / Lahjakortti Nobel 24 € - PRESTIGE - ARVOLAHJAT
Vinga Lahjakortti Tervehdys- ja Ilmoituskorteissa AlennushintaAlkaen €24,00 (alv 0%)
JoululahjaideaScanpan HaptIQ paistinpannu 28cm lasikannella - Laadukas yrityslahjaLaadukas Scanpan HaptIQ 28cm paistinpannu ja siihen kuuluva lasikansi
Scanpan HaptIQ Paistinpannu 28cm Lasikannella Alennushinta€189,00 (alv 0%)
JoululahjaideaGlobal 40-vuotis juhlasetti - 3 veistä (G-4, GS-58, GS-110) henkilökunnan joululahja.Joululahja idea-Global G-4, GS-58 ja GS-110 veitset aseteltuna Global tammileikkuulaudalle.
VarastossaGlobal G-55 Kokkiveitsi 18cm - PRESTIGE - ARVOLAHJATGlobal G-55 Kokkiveitsi 18cm - PRESTIGE - ARVOLAHJAT
Global G-55 Kokkiveitsi 18cm Alennushinta€95,00 (alv 0%)
VarastossaViinipullon avaussetti puulaatikossa - Yritys joululahja - ZigiZagiOrrefors Jernverk viinipullon avaus setti - Henkilökunnan joululahja - ZigiZagi
VarastossaOrrefors Jernverkin veitsisetti - Yritys joululahja - Henkilökunnan joululahja - ZigiZagi
VarastossaBluetooth kaiutin Move 50 Care 10w-ZigiZagiBluetooth kaiutin Move 50 Care 10w-ZigiZagi
HAPTIQ-paistinpannu-20 cm-ZigiZagiHAPTIQ-paistinpannu-ZigiZagi
SCANPAN CTX PAISTINPANNU-24 CM-ZigiZagiSCANPAN CTX PAISTINPANNU-ZigiZagi
SCANPAN CTX PAISTINPANNU Alennushinta€0,00 (alv 0%)
Scanpan HaptIQ 28cm paistinpannu - suosittu henkilökuntalahja joulunaScanpan HaptIQ 28cm paistinpannu ylhäältä, ergonominen kahva
Scanpan HaptIQ Paistinpannu 28cm AlennushintaAlkaen €95,00 (alv 0%)
JoululahjaideaScanpan Maitre D' kuparipannu sivukuva - näyttävä premium-joululahjaPyöreä Scanpan Maitre D' kuparipaistinpannu (24-28cm) arvolahjaksi ylhäältä kuvattuna
Scanpan Maitre D' Kuparipaistinpannu AlennushintaAlkaen €109,00 (alv 0%)
JoululahjaideaScanpan Maitre D' 24cm paistokasari sivukuva - upea kuparinen joululahjaKorkeareunainen Scanpan Maitre D' kuparikasari (24cm) haudutukseen
Scanpan Maitre D' Paistokasari 24cm Alennushinta€149,00 (alv 0%)
JoululahjaideaScanpan Maitre D' 1.5L kuparinen kastikekasari arvo asiakas- tai henkilökunnan joululahjaksi
Scanpan Maitre D' Kastikekasari 1.5L (16cm) Alennushinta€95,00 (alv 0%)
JoululahjaideaFSC-sertifioitu Global tammileikkuulauta 45x30x4cm henkilökunnan joulu- tai liikelahjaksiGlobal tammileikkuulauta käytössä Global-veitsen ja purjosipulin kanssa
Global Tammileikkuulauta 45x30x4cm Alennushinta€109,00 (alv 0%)
JoululahjaideaFSC-sertifioitu Global tammileikkuulauta (35cm) liikelahjaksi omalla logollaLeivän leikkaaminen Global-leipäveitsellä Global tammileikkuulaudalla (35cm)
Global Tammileikkuulauta 35x25x2.2cm Alennushinta€49,90 (alv 0%)
Global tammileikkuulauta 30x20cm ylhäältä - sileä pintaGlobal tammileikkuulaudan 30x20cm pohja alapuolelta kuvattuna
Global Tammileikkuulauta 30x20x2.2cm Alennushinta€38,00 (alv 0%)
ALE!Global 40v juhlasetti sisältäen GS-110 veitsen, G-91/SB teroittimen ja lahjapakkauksenGlobal GS-110 Kiritsuke-veitsi (15cm) 40v juhlamalli lähikuvassa
Uutuus!Cocktail Club 17-osainen cocktailsetti pakattuna jääastiaan kannen alleAvattu Cocktail Club -setti, jossa kaikki 17 baarityövälinettä näkyvissä jääastiassa
Uutuus!Cocktail Club minisetti lähikuvassa: shaker, jigger ja kaatonokka ruostumatonta terästäCocktail Club Minisetin tyylikäs lahjapakkaus
Global veitsisetti (5 veistä) ja G-91/SB teroitin - täydellinen henkilöstön joululahjaGlobal Classic veitsisetti: 5 ammattilaistason keittiöveistä (G-2, G-9, GS-5, GS-11, GS-38)
Global G-21 joustava fileointiveitsi 16cm henkilökunnan joululahjaksiJoululahja idea. Global G-21 fileointiveitsi leikkaamassa graavilohta Global tammileikkuulaudalla
Global G-21 Fileointiveitsi 16cm (Joustava) Alennushinta€99,00 (alv 0%)
Global G-80 Santoku-veitsi 18cm uritetulla terällä - arvostettu joululahjaTarkka Global G-80 Santoku käytössä – täydellinen joululahja kokkaavalle
Global G-80 Santoku-veitsi 18cm (Uritettu) Alennushinta€125,00 (alv 0%)
Global GS-11 joustava yleisveitsi 15cm premium-liike- tai joululahjaksiGlobal GS-11 veitsellä leikataan tarkasti sitrushedelmää Global tammileikkuulaudalla
Global GS-11 Yleisveitsi 15cm (Joustava) Alennushinta€79,90 (alv 0%)
Rajoitetun erän Global 40v Kiritsuke-veitsi (GS-110/AB) joululahjaksiTyylikäs asetelma: Global 40v Kiritsuke -veitsi ja tammileikkuulauta premium-lahjana
Global 40v Juhlakiritsuke 15cm (GS-110/AB) Alennushinta€59,90 (alv 0%)
Global suola- ja pippurimyllysetti (18.5cm) ruostumatonta terästäTyylikäs Global myllysetti käytössä ruokapöydällä – laadukas henkilöstölahja

Yrityslahjoja ja arvolahjoja tuhansille yrityksille ZigiZagi on toimittanut yrityslahjoja, asiakaslahjoja ja arvolahjoja yli 15 000 yritykselle ympäri Suomea – Oulusta käsin, mutta valtakunnallisesti. Prestige-kategorian lahjat on suunnattu erityisesti päättäjille, pitkäaikaisille asiakkaille ja henkilöstön merkkipaikkoihin. Asiakkainamme on niin valtakunnallisia brändejä kuin alueellisia toimijoita.

Toimitamme laadukkaat yritys- ja asikaslahjat.
Yritys- ja asiakaslahjat rakentamisen ammattilaisille.
Asiakas ja henkilökunnan muistaminen laadukkailla yrityslahjoilla.
Laadukkaat päähineet asiakas ja yrityslahjoiksi.
Yhteistyötä laadukkaitten päähineitten kanssa.

Tutkimus: mitä yrityslahjoista ja asiakaslahjoista oikeasti tiedetään?

Tutkimusten mukaan oikein valitut yrityslahjat ja asiakaslahjat vahvistavat asiakassuhteita, lisäävät koettua arvostusta ja tukevat brändimielikuvaa – kunhan lahja on käytännöllinen, laadukas, kohtuullisen hintainen ja vastaanottajan identiteettiin sopiva (mm. Beltramini 1992, 2000; Danhammer 2014; Liu ym. 2022).

Mitä yrityslahjat ja asiakaslahjat ovat tutkimuksen mukaan?

Suomalaisessa opinnäytetyössä (Danhammer 2014) liike- ja yrityslahjat kuvataan osaksi yrityksen markkinointiviestintää: harkittuja lahjoja asiakkaille, kumppaneille ja sidosryhmille, joiden tarkoitus on kiittää, vahvistaa suhdetta ja tukea muuta viestintää.

Kansainvälisissä corporate gifting -raporteissa yrityslahjat nähdään keinona:

  • vahvistaa asiakas- ja kumppanuussuhteita,
  • näyttää arvostusta avainasiakkaille ja päättäjille,
  • tukea brändin mielikuvaa (laatu, vastuullisuus, premium).

Asiakaslahja on tyypillisesti kohdennettu lahja nykyiselle tai potentiaaliselle asiakkaalle (esim. joululahja, merkkipäivälahja, projektin päätöslahja), kun taas yrityslahja voi kohdistua myös henkilöstöön (henkilöstölahjat, palkitsemiset) – oli yritys sitten Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa tai Oulussa.

Parantavatko yrityslahjat oikeasti asiakaskokemusta?

Kontrolloiduissa kenttäkokeissa (Beltramini 1992, 2000) asiakkaat, jotka saivat pienen business-lahjan, arvioivat antajayrityksen hinnan, laadun, palvelun ja toimituksen paremmaksi kuin vertailuryhmä, joka ei saanut lahjaa.

  • Yrityslahja koetaan aidoksi kiitokseksi, jos arvo on linjassa suhteen kanssa.
  • Lahjan saaneet olivat halukkaampia jatkamaan yhteistyötä ja ostamaan lisää.
  • Ei-lahjaryhmässä tyytyväisyys jopa laski ajan myötä.

Uudemmat B2B-gifting-raportit (mm. Sendoso ja muut corporate gifting -case-raportit, kuten Clove & Twine) tukevat samaa: hyvin kohdennetut yrityslahjat voivat parantaa asiakasuskollisuutta, tapaamisprosentteja ja voittoprosentteja erityisesti avainasiakkaissa.

Kuinka kallis yrityslahja saa olla?

Lahjapsykologian tutkimus (Liu ym. 2022) osoittaa, että antajat ylikorostavat hintaa: he ajattelevat, että kalliimpi lahja on aina parempi. Vastaanottajille tärkeämpää on lahjan osuvuus ja ajatus kuin pelkkä euroarvo.

Tuore asiakassuhdetutkimus (Bauer, Leung & Palmatier 2024) puhuu kolmesta vyöhykkeestä:

  • Under-investment: liian halpa lahja tärkeälle asiakkaalle → pettymys.
  • Over-investment: liian kallis lahja varhaisessa suhteessa → epäluulo (“mitä tästä halutaan vastineeksi?”).
  • Targeted zone: arvo vastaa suhteen pituutta ja liikevaihtoa → kiitollisuus ja parempi tulos.

Käytännössä paras arvolahja on kohtuuhintainen, mutta selvästi perus-swagia laadukkaampi – esimerkiksi merinovillapipo omalla logolla varastomallina , täysin kustomoitu premium-merinovillapipo , laadukas keittiöveitsi tai premium-reppu avainasiakkaalle, jonka kanssa suhde on jo vakiintunut.

Minkälaisia lahjoja asiakkaat oikeasti arvostavat?

Sekä Danhammerin (2014) työ että lahjapsykologian artikkelit (Branco-Illodo & Heath 2020) ja kuluttajatutkimukset (PPAI 2023; ClientGiant 2023) tiivistävät saman johtopäätöksen:

  • Käytännöllisyys: lahja menee oikeasti käyttöön – esim. pipo, reppu, juomapullo, laadukas keittiötuote.
  • Laadukkuus: lahja tuntuu paremmalta kuin perusmainoskrääsä ja heijastaa yrityksen laatutasoa.
  • Identiteetin tuki: lahja sopii saajan elämäntapaan ja arvoihin (esim. vastuullinen EU-tuote vastuullisuusbrändille).
  • Hienovarainen brändäys: hillitty logo koetaan lahjana, ei mainoskyltinä.

PPAI:n kuluttajatutkimuksen mukaan 78 % ihmisistä nauttii yritysten promo- ja lahjatuotteista ja haluaisi saada niitä useammin – kun ne ovat laadukkaita ja hyödyllisiä arjessa.

Mitä tutkimus sanoo henkilöstölahjoista?

Corporate gifting -tilastot (GiftAFeeling 2025 ja HR-raportit) kertovat, että henkilöstölahjoilla on selvä yhteys koettuun arvostukseen ja motivaatioon.

  • Noin 78 % työntekijöistä kokee itsensä arvostetummaksi merkityksellisen lahjan jälkeen.
  • 69 % raportoi motivaation kasvavan personoidun lahjan myötä.
  • Lahjat parantavat suhdetta esihenkilöön ja lisäävät sitoutumista työnantajaan.

Tutkimusten mukaan parhaita henkilöstölahjoja ovat hyvinvointia tukevat ja arkea helpottavat tuotteet (esim. laadukkaat vaatteet, päähineet, tekniikkalahjat, kodin ja vapaa-ajan tuotteet) yhdistettynä aitoon kiitosviestiin.

Yhteenveto: resepti tutkitusti toimivalle yrityslahjalle

Kun eri tutkimukset (Beltramini 1992, 2000; Danhammer 2014; Liu ym. 2022; Chan & Mogilner 2017; PPAI 2023; GiftAFeeling 2025) yhdistää, toimiva yrityslahja näyttää tältä:

  • Käytännöllinen: lahjaa käytetään oikeasti – esim. merinovillapipo omalla logolla , lämpimät kinttaat , reppu tai premium-keittiöveitsi .
  • Laadukas ja vastuullinen: EU- tai kotimainen tuotanto, läpinäkyvät materiaalit ja toimitusketju.
  • Hintatasoltaan sopiva: ei liian halpa (under-investment) eikä epäilyttävän kallis (over-investment).
  • Identiteettiin sopiva: vahvistaa vastaanottajan omaa kuvaa itsestään ja yrityksestään.
  • Hienovaraisesti brändätty: lahja on ensisijaisesti saajan käytössä, logo tukee kokonaisuutta.
  • Perusteltu ja personoitu: lyhyt kiitos tai selitys miksi lahja annetaan juuri nyt – erityisen tärkeää arvolahjoissa.

Käytännössä tämä voi olla esimerkiksi täysin kustomoitu merinovillapipo ZigiZagin EU-tehtaalta, premium-keittiöveitsi , laadukas reppu tai hyvin suunnitellut talvikinttaat – valittuna niin, että se sopii kohderyhmän arkeen ja yrityksesi brändiin.

ZigiZagin näkökulma: hyödynnämme kansainvälistä tutkimustietoa, kun suunnittelemme yritys- ja asiakaslahjakokonaisuuksia. Toimimme Oulusta käsin ja palvelemme yrityksiä koko Suomessa – Helsingistä Tampereelle, Jyväskylään ja Kuopioon sekä aina Ouluun asti. Yhdistämme EU:ssa valmistetut päähineet (Brnon tehdas), tarkasti valikoidut Far East -kumppanit ja yli 20 vuoden kokemuksen – yli miljoonan päähineen toimituksella – jotta jokainen yrityslahja ja asiakaslahja tukee tutkitusti toimivaa suhteen rakentamista.

Tutkimuslähteet (valikoitu)

  1. Beltramini, R. F. (1992). “Exploring the effectiveness of business gifts: A controlled field experiment.” Journal of the Academy of Marketing Science.
    https://link.springer.com/article/10.1007/BF02723479
  2. Beltramini, R. F. (2000). “Exploring the effectiveness of business gifts: Replication and extension.” Journal of Advertising.
    https://www.jstor.org/stable/4189143
  3. Bauer, C., Leung, F. F. & Palmatier, R. W. (2024). “Effects of gifting on relationship performance: Strategies for avoiding suspicion and unfairness perceptions.” Journal of the Academy of Marketing Science.
    https://link.springer.com/article/10.1007/s11747-024-01026-9
  4. Danhammer, J. (2014). Liikelahjat mikro- ja pk-yritysten markkinointiviestinnässä. Satakunnan ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö.
    https://www.theseus.fi/handle/10024/85202
  5. Chan, C. & Mogilner, C. (2017). “Experiential gifts foster stronger social relationships than material gifts.” Journal of Consumer Research.
    https://academic.oup.com/jcr/article/43/6/913/2632328
  6. Puente-Díaz, R. & Cavazos-Arroyo, J. (2023). “The consumption of experiential gifts is construed as more autonomy supportive and leads to greater gratitude.” Frontiers in Psychology.
    https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2023.1254789/full
  7. Liu, J. et al. (2022). “More Expensive, More Attractive? The Effect of Pricing on Gift Evaluation.” Frontiers in Psychology, 13, 790434.
    https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2022.790434/full
  8. Branco-Illodo, I. & Heath, T. (2020). “The ‘perfect gift’ and the ‘best gift ever’: An integrative framework for truly special gifts.” Journal of Business Research.
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296319306769
  9. PPAI (2023). Hungry for Promo – 2023 Consumer Study.
    https://www.ppai.org/media-hub/hungry-for-promo/
  10. GiftAFeeling (2025). “229+ Corporate Gifting Statistics That Reveal What’s Working in 2025.”
    https://www.giftafeeling.com/pages/corporate_gift_statistics_2025
  11. ClientGiant (2023). “The Art of Gift Giving: 7 Snapshot Gift Statistics Revealed.”
    https://blog.clientgiant.com/7-snapshot-gift-statistics-revealed
  12. Sendoso. “New data reveals gifting unlocks customer loyalty.”
    https://www.sendoso.com/resources/blog/new-data-reveals-gifting-unlocks-customer-loyalty
  13. Clove & Twine. “The ROI of Corporate Holiday Gifting.”
    https://www.cloveandtwine.com/blogs/blog/the-roi-of-corporate-holiday-gifting

Usein kysytyt kysymykset yritys- ja asiakaslahjoista

Valikoidut yrityslahjat ja arvolahjat

Olemme karsineet pois katalogimassan ja koonneet yrityslahjoihin ja Prestige-arvolahjoihin vain sellaisia tuotteita, joiden laadun ja toimitusketjun tunnemme. Löydät nopeasti esimerkkejä tutkitusti toimivista lahjoista ilman, että selaat tuhansia rivejä.

Asiantunteva B2B-suunnittelu

ZigiZagi kuuntelee kohderyhmän, suhteen ja budjetin – ja ehdottaa lahjoja tutkimustiedon pohjalta. Saat selkeän lahjasuunnitelman avainasiakkaille, päättäjille ja henkilöstölle, sekä tarvittaessa valmiit Prestige-lahjasetit. Et keskustele sähköpostilla ulkomaalaisen asiakaspalvelun kanssa.

EU-päähineet ja premium-brändit

Ydinosaamistamme ovat EU:ssa valmistetut Cofee-päähineet ja valikoidut premium-brändit, kuten Global ja Scanpan. Voit yhdistää merinovillapipon, keittiötuotteen ja audiolahjan yhdeksi arvolahja-kokonaisuudeksi, joka jää käyttöön.

Helppo tilaus ja läpinäkyvä prosessi

Voit tilata yrityslahjat suoraan verkkokaupasta tai pyytää tarjouksen myynniltä. Saat vedokset, aikataulun ja hinnoittelun selkeästi – ja me huolehdimme merkkaus- ja toimitusprosessin maaliin saakka.