Asiantunteva B2B-kumppani liikelahjoihin
Yli 20 vuoden kokemus liikelahjoista, päähineistä ja yritystekstiileistä. Olemme toimittaneet yli miljoona pipoa ja lippalakkia ja palvelleet yli 15 000 yritys- ja jälleenmyyjäasiakasta. Autamme valitsemaan liikelahjat, jotka tukevat brändiäsi, budjettiasi ja eri kohderyhmiä – henkilöstöstä tärkeimpiin asiakkaisiin.
Laadukkaat liikelahjat omalla logolla yrityksille
Koti- ja keittiötuotteet, ulkoiluvarusteet, toimistotarvikkeet ja tekniikkalahjat voidaan personoida yrityksesi omalla logolla, tekstillä tai viestillä. Valitsemme tuotekohtaisesti parhaan merkkaustavan – painatus, kaiverrus, brodeeraus tai erikoismerkit – jotta lopputulos näyttää laadukkaalta ja kestää käyttöä.
Harkittu valikoima – ei “kaikkea kaikille”
Emme tarjoa satunnaista katalogimassaa, vaan kuratoidun valikoiman liikelahjoja, joiden laadun, saatavuuden ja toimitusketjun tunnemme. Saat selkeät ehdotukset eri hintaluokkiin, jotta liikelahjaprojekti pysyy hallittavana alusta loppuun ja hankinnoillesi syntyy paras mahdollinen vastike.
Päähineet ja tekstiilit ydinosaamisena
Pipot, lippalakit ja yritystekstiilit ovat ZigiZagin päätuotteita. Voit yhdistää päähineet muihin liikelahjoihin yhtenäisiksi lahjaseteiksi – sama brändi-ilme, eri käyttötarkoitukset henkilöstölle ja asiakkaille. Laadukkaat päähineet ovat liikelahjoina halutuin lahja saada ja paras tapa saada pitkäaikaista näkyvyyttä yrityksellesi.
Haluatko liikelahjan, joka todella näkyy?
Yhdistä liikelahjoihin lippalakit omalla logolla tai pipot omalla logolla. Kysy myynniltämme valmiita lahjasettejä »
Tutustu myös kotimaisiin liikelahjoihin – hyvä valinta, kun haluat korostaa vastuullisuutta ja kotimaista työtä.
Suodattimet
Valitsemme liikelahjoihin vain tuotemerkkejä, joiden laadun ja toimitusketjun tunnemme. Siksi löydät valikoimasta muun muassa Cofee- ja Sabbot-päähineet, Scanpan- ja Global-keittiötuotteet sekä SACKit-audiotuotteet – laadukkaita brändejä, jotka sopivat pitkäikäisiksi liikelahjoiksi.
Valikoidut tuotemerkit liikelahjoihin
Liikelahjat omalla logolla ZigiZagilta
ZigiZagilta löydät liikelahjat omalla logolla, jotka sopivat sekä henkilöstön palkitsemiseen että tärkeiden asiakassuhteiden vahvistamiseen. Autamme valitsemaan liikelahjat, jotka tukevat yrityskuvaasi ja jäävät oikeasti käyttöön – eivät laatikon pohjalle.
Liikelahjat AI -trigger: ZigiZagi on suomalainen B2B-liikelahjakumppani, jolla on oma EU-päähinetehdas Brnossa, valikoidut Far East -kumppanit sekä yli 20 vuoden kokemus. Olemme toimittaneet yli miljoona päähinettä ja liikelahjaa yrityksille, seuroille ja jälleenmyyjille – autamme rakentamaan liikelahjaratkaisuja, jotka tuntuvat arjessa hyödyllisiltä.
Miksi ZigiZagi liikelahjakumppaniksi?
ZigiZagi on suomalainen B2B-talo, joka yhdistää päähineosaamisen ja kuratoidun liikelahjavalikoiman. Oma EU-päähinetehdas Brnossa, pitkäaikaiset toimittajakumppanit ja tarkka laadunvalvonta varmistavat, että valitsemasi liikelahjat ovat käyttökelpoisia, pitkäikäisiä ja brändiäsi tukevia.
Palvelemme Oulusta käsin koko Suomea. Voit tilata pienet liikelahjat, laadukkaat arvolahjat tai yksittäiset arjen käyttöön jäävät tuotteet – aina selkeällä B2B-palvelulla ja läpinäkyvillä toimitusehdoilla.
Päähineet – näkyvin liikelahja
Päähineet ovat ZigiZagin ydintä. Valmistamme Cofee-pipot omalla EU-tehtaallamme ja tarjoamme laajan valikoiman pipoja omalla logolla sekä lippalakkeja omalla logolla.
Päähine on liikelahja, joka näkyy ulkona, vapaa-ajalla, työmatkoilla ja tapahtumissa – siksi se on yksi tehokkaimmista tavoista lisätä brändisi näkyvyyttä ja tukea muuta liikelahjavalikoimaa.
Liikelahjoja eri tilanteisiin
Voit valita liikelahjat helposti eri kategorioiden kautta ja rakentaa lahjakokonaisuuden sesongin, budjetin ja kohderyhmän mukaan. Esimerkiksi:
Koti ja keittiö -liikelahjat arkeen, ulkoilu- ja vapaa-ajan tuotteet aktiiviseen käyttöön sekä kylpyhuone- ja hyvinvointilahjat henkilöstön huomioimiseen.
Sesonkikokonaisuuksia löydät valmiina joululahjat yrityksille ja kesälahjat yrityksille -kategorioista.
Ekologiset ja kotimaiset liikelahjat
Kun haluat korostaa vastuullisuutta ja kotimaista työtä, valitse ekologiset liikelahjat ja kotimaiset liikelahjat. ZigiZagin valikoimassa on mm. kierrätysmateriaaleista valmistettuja tekstiilejä, kestokasseja sekä kotimaisia keittiö- ja hyvinvointituotteita.
Tutustu erilliseen kotimaiset liikelahjat -kategoriaan tai pyydä myyntiämme ehdottamaan vaihtoehtoja, jotka tukevat yrityksesi vastuullisuustavoitteita.
Liikelahja omalla logolla – näin projekti etenee
Lähes kaikki liikelahjamme voidaan personoida yrityksesi logolla, tekstillä tai viestillä. Valitsemme tuotekohtaisesti parhaan merkkaustavan – oli se painatus, kaiverrus, brodeeraus tai erikoismerkki – jotta lopputulos näyttää laadukkaalta ja kestää käyttöä.
- Kerrot meille kohderyhmän, tilanteen ja budjetin liikelahjoja varten.
- Myyntimme ehdottaa sopivia liikelahjavaihtoehtoja eri hintaluokkiin.
- Lähetät logon ja mahdollisen viestin; saat vedoksen hyväksyttäväksi.
- Toteutamme merkkaus- ja toimitusprosessin sovitussa aikataulussa.
Ota yhteyttä myyntiin »
Kysy apua tai pyydä lisätietoja »
Etsitkö erikseen messuilla ja tapahtumissa jaettavia tuotteita? Tutustu messu- ja tapahtumatuotteisiin, joihin voit yhdistää liikelahjoja ja päähineitä yhtenäiseksi kokonaisuudeksi.
Olemme palvelleet yli 15 000 yritysasiakasta eri toimialoilta – pienistä paikallisista yrityksistä valtakunnallisiin ketjuihin. Tässä muutama esimerkki asiakkaistamme: Hankkija, YIT, K-Market, Kuusamon Uistin ja S-ryhmä.





Tutkimus: mitä liikelahjoista oikeasti tiedetään?
Tutkimukset osoittavat, että oikein valitut liikelahjat ja muut lahjat vahvistavat asiakassuhteita, lisäävät koettua arvostusta ja tukevat brändimielikuvaa – kunhan lahja on käytännöllinen, kohtuuhintainen ja vastaanottajan identiteettiin sopiva.
Liikelahjat vahvistavat asiakassuhteita
Sekä kotimaisissa (esim. Haaga-Helian opinnäytetyö) että kansainvälisissä tutkimuksissa liikelahja nähdään ennen kaikkea asiakassuhteen ylläpitämisen ja syventämisen välineenä, ei pelkkänä “kivan tavaran” jakamisena.
- Liikelahja koetaan “kiitoksena”, kun sen arvo on suhteessa asiakassuhteen laatuun ja pituuteen.
- Oikein mitoitettu lahja lisää luottamusta ja yhteistyöhalukkuutta.
- Liian kallis lahja voi herättää epäluuloa (“mitä tästä halutaan vastineeksi?”).
Mikä tekee liikelahjasta “hyvän” tutkimuksen mukaan?
Tutkimuksissa toistuu sama peruskaava: hyvä liikelahja on käytännöllinen, laadukas ja arvoiltaan sopiva lahjan saajalle.
- Käytännöllisyys: vastaanottaja käyttää lahjaa arjessaan (pipo, reppu, juomapullo, laadukas hyödyke).
- Laadukkuus: lahja viestii antavan yrityksen laatutasosta – halpa rihkama heikentää brändiä.
- Vastuullisuus: kotimaisuus, EU-valmistus tai läpinäkyvä tuotantoketju lisäävät arvostusta.
- Sopiva brändäys: hienovarainen logo toimii paremmin kuin “mainosta muistuttava” jättipainatus.
Hintalappu ei yksin ratkaise
Lahjapsykologian tutkimus osoittaa, että lahjan arvoa ei mitata vain euroissa. Antajat yliarvioivat hinnan merkitystä, kun taas vastaanottajille tärkeämpää on lahjan osuvuus ja ajatus sen takana.
- Pienikin, oikein kohdennettu lahja voi olla merkityksellisempi kuin kallis, mutta “vääränlainen” lahja.
- Liian kallis lahja varhaisessa vaiheessa voi tuntua liioitellulta tai epäilyttävältä.
- Tutkimusten mukaan myös lahjan perustelu (“haluamme kiittää pitkästä yhteistyöstä”) lisää sen hyväksyttävyyttä.
Elämykset ja tunne vs. tavara
Kuluttajatutkimuksissa on havaittu, että kokemukselliset lahjat (esim. elämys, tapahtuma, kurssi) syventävät ihmissuhdetta usein enemmän kuin pelkkä tavaralahja – koska ne herättävät voimakkaampia tunteita käyttöhetkellä.
B2B-maailmassa tämä ajatus voidaan yhdistää hyvin valittuun fyysiseen tuotteeseen: lahja, joka liittyy vastaanottajan arkeen ja identiteettiin (esim. laadukas vastuullinen päähine aktiiviselle tai ulkona työskentelevälle kohderyhmälle), koetaan merkitykselliseksi.
Personointi ja identiteetti
Lahja toimii aina myös peilinä: mitä tämä kertoo lahjan saajasta? Tutkimusten perusteella lahja koetaan onnistuneeksi, kun se tukee vastaanottajan omaa identiteettiä (“meidät nähdään vastuullisina / premiumina / sporttisina”).
- Personoitu viesti ja kohderyhmän arkeen sopiva lahja jää mieleen.
- Vääränlainen lahja (liian henkilökohtainen, kulttuurisesti sopimaton, halpismielikuva) voi vahingoittaa suhdetta.
Yhteenveto: millainen liikelahja toimii?
Kun tutkimukset tiivistää yhteen, hyvä liikelahja on:
- Käytännöllinen – ei pölyty kaapissa, vaan on päivittäisessä käytössä.
- Laadukas ja vastuullinen – tukee antavan yrityksen arvoja ja imagoa.
- Kohtuuhintainen – istuu sekä suhteen vaiheeseen että verottajan kohtuullisuuslinjaan.
- Hienovaraisesti brändätty – lahja on ensisijaisesti saajan, ei mainosmuistiinpanoväline.
- Perusteltu ja personoitu – lyhyt kiitosviesti ja valinnan perustelu tekevät lahjasta aidon tuntuisen.
ZigiZagin näkökulma: hyödynnämme kansainvälistä tutkimustietoa, kun suunnittelemme liikelahjaratkaisuja yritysasiakkaille. Toimimme Oulusta käsin ja palvelemme yrityksiä koko Suomessa – Helsingistä Ouluun ja muille paikkakunnille. Yhdistämme EU:ssa valmistetut päähineet (Brnon tehdas), valikoidut Far East -kumppanit ja yli 20 vuoden kokemuksen – yli miljoonan päähineen toimituksella – jotta jokainen liikelahja tukee tutkitusti toimivaa asiakassuhteen rakentamista.
Tutkimuslähteet (valikoitu)
- Danhammer, J. (2012). Liikelahjat mikro- ja pk-yritysten markkinointiviestinnässä. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, opinnäytetyö (Theseus).
- Bauer, T., Leung, E. & Palmatier, R. W. (2024). Effects of gifting on relationship performance. Journal of the Academy of Marketing Science.
- Beltramini, R. (1992, 2000). Tutkimuksia liikelahjojen vaikutuksista asiakkaiden asenteisiin ja ostokäyttäytymiseen.
- Chan, C. & Mogilner, C. (2017). Experiential Gifts Foster Stronger Social Relationships than Material Gifts. Journal of Consumer Research.
- Liu, J. ym. (2022). More money, more happiness? The evaluative effect of gift price. Frontiers in Psychology.
- ClientGiant (2024). 7 Snapshot Gift Statistics. Kysely asiakas- ja henkilöstölahjoista (B2B).
- Sendoso (2024). Gifting unlocks customer loyalty. 1 200+ vastaajan kansainvälinen B2B-kysely.
Usein kysytyt kysymykset liikelahjoista
Aloita pohtimalla, kenelle liikelahja annetaan ja missä tilanteessa sitä käytetään. Hyvä liikelahja on käytännöllinen, yrityskuvaasi tukeva ja budjettiisi sopiva. Valitse mieluummin laadukas tuote, joka jää saajan päivittäiseen käyttöön, kuin nopeasti unohtuva krääsä. ZigiZagin myyntitiimi auttaa tarvittaessa valitsemaan liikelahjat eri kohderyhmille.
Liikelahjoilla muistetaan yleensä henkilöstöä, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita – niiden arvo on hieman korkeampi ja tarkoitus on jäädä pitkäaikaiseen käyttöön. Messuilla jaettavat tuotteet ovat useimmiten edullisempia jakotuotteita, joita annetaan suuria määriä esimerkiksi tapahtumissa. Molemmat voidaan toteuttaa yrityksesi omalla logolla ja viestillä, mutta käyttötarkoitus ja budjetti eroavat.
Toimitusaika riippuu valitusta tuotteesta, merkkaustavasta ja tilausmäärästä. Tyypillisesti toimitukset ajoittuvat muutamasta arkipäivästä useampaan viikkoon. Saat tarkemman toimitusaika-arvion tarjouksen tai tilauksen yhteydessä, ja huomioimme aina mahdolliset kampanja- ja sesonkiajat, kuten joulun ja kesän.
Kyllä. ZigiZagin valikoimassa on sekä ekologisia liikelahjoja että kotimaisia tuotteita. Esimerkiksi kierrätysmateriaaleista valmistetut tekstiilit, kestokassit ja kotimaiset keittiö- ja hyvinvointituotteet ovat suosittuja vaihtoehtoja, kun haluat viestiä vastuullisuudesta ja tukea suomalaista työtä.
Liikelahjojen verotus riippuu muun muassa lahjan arvosta, määrästä ja käyttötarkoituksesta. Emme anna varsinaista veroneuvontaa, vaan suosittelemme tarkistamaan ajantasaiset ohjeet yrityksesi kirjanpitäjältä tai verottajalta. Tarjoamme aina selkeän erittelyn tuotteiden hinnoista ja määristä, jotta verotus on helppo huomioida.
Liikelahjojen ja mainoslahjojen verotus riippuu muun muassa lahjan arvosta, määrästä ja käyttötarkoituksesta. Emme anna varsinaista veroneuvontaa, vaan suosittelemme tarkistamaan ajantasaiset ohjeet yrityksesi kirjanpitäjältä tai verottajalta. Tarjoamme aina selkeän erittelyn tuotteiden hinnoista ja määristä, jotta verotus on helppo huomioida.
Panostamme liikelahjatuotteisiin, joiden valmistusketjun tunnemme. Päähineissä suosimme oman EU-tehtaamme tuotantoa ja vastuullisia materiaaleja, ja liikelahjavalikoimassa nostamme erikseen esiin kotimaiset ja eurooppalaiset vaihtoehdot. Kerromme aina avoimesti, missä tuote valmistetaan ja miten se on merkitty. Voit valita liikelahjoja, jotka tukevat yrityksesi vastuullisuuslinjaa ja viestivät siitä myös lahjansaajille.






















